Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2009 10:34 - Съдбата
Автор: diletant Категория: Забавление   
Прочетен: 3120 Коментари: 11 Гласове:
1



След снощния поетичен джем сешън (http://veselinvalev.blog.bg/viewpost.php?id=301377) изрових от  "чекмеджето" тази поема.


Съдбата

 

На приятелите,

които всеки ден

ми доставят радост.

 

1

Без вас, приятели, съм като скършен клон,

изсъхнал корен, вейка без филизи,
житейския товар по стръмен склон
понесъл на гърба си с потна риза.

Че камъка Сизифов ден след ден

търкалям по пътеката ронлива

със вярата, че някога пред мен

ще видя как снагата си извива

красивата неверница Съдба.

 

2

И както хищникът причаква жертвата си плаха,

ловецът както дебне дивеча във мрака,

като рибар изкусен мрежа ще извия –

ще впия зъби в нежната й шия,

 

ще мачкам тялото й до несвяст

и щом почувствам влажната й страст

по кожата ми да оставя диря,

с тромпета си любовен ще изсвиря

сонатата на сбъднатия ерос.

 

3

Като змии ще се плетат телата ни горещи,

усетили магията на чаканата среща,

както вълчицата говори в зимна вечер със луната,

така от страст ще вие и Съдбата.

 

Ще впива нокти в потната ми кожа

и по-дълбоко ще прониква в нея ножът –

в пещта с лопатата както обръща хляба си хлебарят

така и моят ствол във нея ще изгаря

..............................................................

 

4

Страстта ни бавно ще изтлее в мрака,

росата – ням свидетел – утрото ще чака,

във капките си запечатала играта,

движенията, ритъма, очите на Съдбата

 

и онзи миг на бесния екстаз,

експлозивът, разкъсващ се във нас,

нагонът ми – отприщен водопад,

като бучащ, клокочещ воден ад,

излял в Съдбата цялата си ярост.

 

5

На жребия ни кой сега

пресуква нишката от прежда?

Съзрях разгулната Съдба

как дебне ме и със надежда

 

присвила хищно пак очи,

извива кръшното си тяло.

Но еросът във мен мълчи –

жарта ми вече е изтляла

и само пепелта е спомен за сбъднатия сън.

 

6

Без вас, приятели, съм непотребна вещ,

изпуснат лист в праха под скрина,

къс леден в слънчевата пещ,

самотен скитник своя път изминал...

 

Приятели, днес пия за това

да сте до мен и да сте здрави,

че хищната неверница Съдба

по кожата ви дири ще остави...

Но тъй е – във браздата ни житейска Творецът е посял и суета.

 

април, 2003




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. veselinvalev - ТИТАНЪТ diletant
09.03.2009 12:00
Ех, diletant, приятелю...
Титан, титан си ти
на слово поетическое!
Вазовът да беше жив сега
щеше да възклинке
с превъзходний коментарий
на таз елегия що нас
в сърцето право ни удари.

цитирай
2. diletant - Изчервявам се от комплиментите ти, ...
09.03.2009 12:07
Изчервявам се от комплиментите ти, поете! Благодаря!
цитирай
3. eleonoraknyazheva - Щастливи са приятелите ти
09.03.2009 17:15
с приятел като теб,
а ти си и добър поет.;))))
цитирай
4. diletant - Покорно благодаря за високата о...
09.03.2009 21:10
Покорно благодаря за високата оценка, княгиньо!
цитирай
5. tili - Без вас, приятели съм като скършен клон...
10.03.2009 01:08
Разплака ме ти,diletant. Май трябва да направим конкурс за смяна на ника ти ;-))
цитирай
6. diletant - Искрени благодарности, tili! Но не ...
10.03.2009 08:49
Искрени благодарности, tili! Но не кокнкурс трябва да правим, а да се забавляваме - в блога на valev шоуто трябва да продължи.
цитирай
7. tili - Надявам се да не се разсърдиш, но изпратих
11.03.2009 02:47
това на неколцина приятели.
цитирай
8. diletant - О, tili, такъв интерес? Недей, че ще ...
11.03.2009 09:01
О, tili, такъв интерес? Недей, че ще се взема насериозно..:):):). Майтап - тази поема наистина съм писал с много любов, защото е за приятелите ми. Хубав ден.
цитирай
9. tili - Ооо!
11.03.2009 15:49
:-)) Чакам те при Вълев.
цитирай
10. diletant - Там съм!
11.03.2009 16:35
Там съм!
цитирай
11. diletant - до mirogankov
14.03.2009 18:55
Благодаря ти, приятелю, за хубавите думи. Аз също гледам на нещата от смешната им страна. Такава е и идеята на блога. Колкото до "обиждането" - мислим идентично - нито съм, нито се възприемам като поет. Аз просто съм един зевзек, който реди римички, разкаpвайки истории, или пък диалогизира поетически с някого (можеш да видиш такъв зевзеклък тук http://veselinvalev.blog.bg/viewpost.php?id=302482).
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diletant
Категория: Забавление
Прочетен: 932561
Постинги: 37
Коментари: 1012
Гласове: 4385
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930